Scandic underviser om handicap

scandic handicapAt sikre samme høje serviceniveau for alle gæster, med eller uden handicap, er et vigtigt mål for Scandic, men hvordan serverer man for eksempel for en blind gæst på bedste måde og hvad er vigtigst når en gæst med dårlig hørelse kommer i receptionen?

Nu lancerer Scandic en omfattende, interaktiv uddannelse om handicaps på ’Specielle Behov’, åben for alle. Her giver Scandic svar på svære og følsomme spørgsmål om hvad, der er vigtigst i mødet med Europas mere end 65 millioner med funktionsnedsættelser.

Scandic har siden 2003 dagligt arbejdet med at øge tilgængeligheden og præsenterer den webbaserede uddannelse med råd, tips, tests og instruktionsfilm, der viser, hvordan man tilbyder de handicappede optimal service. Scandic har valgt at gøre uddannelsen tilgængelig for alle via hjemmesiden.

”Det gode ved den nye uddannelse er, at alle kan lære noget af den, uanset om man arbejder i hotelbranchen eller et andet serviceerhverv”, siger Magnus Berglund, tilgængelighedsdirektør på Scandic.

Ifølge FNs turismeorgan, UNWTO, har cirka en milliard mennesker funktionsnedsættelse i dag. Det svarer til 15% af den samlede befolkning.