Singapore Airlines forbedrer produktet

Som led i det udvidede samarbejde med SAS går Singapore Airlines fra 31. marts næste år fra tre til fem ugentlige fly mellem København og Singapore – i løbet af næste sommer opgraderes rutens business class og economy class. Begge klasser får færre sæder.

Singapore Airlines ved endnu ikke, hvornår man kan tilbyde den forbedrede business og economy class på selskabets eneste rute til Norden – kun at det nye produkt først kommer på ruten til Amsterdam, herefter på København.

Dermed udskiftes selskabets nuværende, aldrende business class-produkt på ruten til København til samme niveau og komfort som det produkt Singapore Airlines tilbyder på deres Airbus A380 og Boeing 777-300ER flåde, skriver CPHTraveller.dk

Singapore Airlines betjener i dag ruten til København med Boeing 777-200ER med plads til 285 passagerer fordelt på 30 sæder i business class og 255 sæder bag gardinet.

Selskabet er i gang med at opgradere kabinen på sine ni fly af denne type. Det indebærer bl.a. at sædekonfigurationen i business class ændres fra et 2-2-2 til 1-2-1 layout, hvormed alle passagerer får direkte adgang til en midtergang. Opgraderingen betyder at antallet af sæder på Singapore Airlines’ Boeing 777-200ER reduceres fra de nuværende 30 på business til 26 – og 236 mod i dag 255 sæder på economy.

Ændringen betyder også nye sæder på business class, der kan omdannes til en senge.

Allan Hoffery, Singapore Airlines Sales Manager Denmark:

“Vi får fem ugentlige fly til København fra næste sommers fartplan med justerede afgangs- og ankomsttider så de passer bedre med tilslutningsfly fra resten af Skandinavien og Baltikum. Der kommer et opgraderet kabineprodukt på ruten til København, men det endelige tidspunkt er endnu ikke kommunikeret til os.”

De ekstra ugentlige afgange og de opgraderede kabiner bliver et tiltrængt våben for Singapore Airlines i kampen om de dyrest betalende passagerer fra København. Her kæmper selskabet hårdt mod konkurrenter som Emirates og Qatar Airlines, der begge tilbyder daglige flyvninger fra København og et produkt ombord af høj kvalitet.

To tredjedele af Singapore Airlines’ passagerer på ruten til København er danske og nordiske rejsende, resten af sæderne fyldes med udenlandske rejsende fra Asien, hvoraf halvdelen skal til Danmark. Resten rejser via Københavns for at komme videre rundt i Nordeuropa, oplyser Københavns Lufthavn.