Singapore vil slå Macau og Las Vegas

Ifølge e24.no har kasinoer været forbudte i Singapore i mere end 45 år, men nu har man valgt lige netop gambling til at sætte fornyet skub i udviklingen af by-statet, skriver epn.dk.

 

Flere virksomheder har skudt 10 milliarder dollar ind i det ambitiøse spilleprojekt, som  storbanken Barclays regner med vil være medvirkende til at skabe 40.000 nye arbejdspladser i Singapores fritidsindustri og bidrage med 1,7% af ø-statens totaløkonomi.

 

Singapore forventer at tiltrække turister og spillere fra kasinoerne i Macau, som ligger en times sejlads fra Hong Kong. To meget store spillebyer er netop nu under opførelse og til april ventes de at kunne tilbyde spilleglade turister adgang til verdens to største spillekasinoer.

 

Det ene, Marina Bay Sands, er datterselskab af spillekoncernen Las Vegas Sands Corporation, placeres i Singapores business-distrikt som led i et aktivitetscenter med plads til 45.000. Anlægget skal ligge i en park på 1,2 hektar som svæver 220 meter over jordoverfladen. Den samlede investering udgør 5,5 milliarder dollar.

 

Det andet har Genting Group fra Malaysia som bagmænd og opføres på en lille ø, som desuden får plads til fire hoteller en Universal Studio forlystelsespark og verdens største akvarium. Kasinoet på øen hedder Resorts World at Sentosa. Her er investeringen 4,7 milliarder dollar

 

Ifølge Financial Times regner Marina Bay Sands med nettooverskud et sted mellem 800 millioner og 1 milliard dollar fra 2011, mens Resorts World at Sentosa håber på en fortjeneste på 750 millioner dollar.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.