Sociale medier sælger turist-Danmark

dansk sommer turisme ferieTURISME: Venner og families anbefalinger på sociale medier har stor indflydelse på valg af rejsemål. I samarbejde med regionale turistaktører har VisitDenmark valgt 50 steder i Danmark, hvor turisterne opfordres til at dele billede i deres eget sociale netværk.

Personlige feriebilleder på Facebook, Instagram og Twitter er blevet vigtig kilde til inspiration for rejser. Faktisk er halvdelen af brugerne på Facebook inspireret til ferie fra anbefalinger på de sociale medier, viser undersøgelse fra Facebook, som citeres af VisitDenmark.

Denne sommer lancerede VisitDenmark en ny kampagne, der opfordrer turister til at tage billeder på 50 udvalgte steder i Danmark og dele dem på deres sociale medier.

”Billeder af børn, mad og sjove oplevelser fylder meget på sociale medier. Med vores nye kampagne vil vi gerne give lille puf til at turister også tager billeder af de smukke steder i Danmark, som de besøger her til sommer, og dele dem med venner og bekendte i deres sociale netværk,” siger Agnete Sylvest Jensen, chef for Digitale Medier i VisitDenmark.

Stederne er udvalgt i samarbejde med regionale og lokale turistaktører, som sætter skilte og plakater op med opfordringen om at dele billeder under et særligt hashtag.