Star Tour skifter stil og bliver til TUI

tuiNavneskiftet den 1. november markerer en forandring hos rejsearrangøren, der hidtil har fokuseret på de traditionelle charterrejser. Nu skal rejserne være mere moderne og personlige.  

”Den moderne rejsende vil have hoteller og fly, der passer til deres individuelle behov. Når vi bliver TUI, får danske kunder flere valgmuligheder i et bredere rejseprogram med nye rejseformer og nye rejsemål, siger Gorm Pedersen, sales- og country manager i Star Tour.

Antallet af livstilshoteller vil stige fremover i form af de europæiske Magic Life og Robinson-koncepter. De mest populære familiehoteller bliver fortsat bemandet med danske guider og den velkendte Bamse, men der kommer endnu flere familiehoteller i nær fremtid.

Også rejsearrangører i England, Irland, Frankrig, Belgien, Sverige, Norge og Finland kommer fremover til at skifte navn til TUI. Virksomheden bag er verdens største arrangør af rejser med over 300 hoteller på verdensplan. Her ligger ifølge Gorm Pedersen hemmeligheden bag fremtidens rejse: ”Man får ikke længere de rigtige hotelsenge som en lille spiller på markedet. Et samlet indkøb af hotelsenge giver danskerne bedre betingelser for gode priser og høj kvalitet. Det vil vi som TUI udnytte i den kommende konkurrence på rejsemarkedet”.

Idet TUI ejer samtlige led af rejsen som fly, hoteller og krydstogtsskibe, kan rejsearrangøren med det nye navn styre kvaliteten igennem alle led.