Stena bruger Krøyer-film i markedsføring

Ligesom efter filmen ’Hip hip hurra!’ fra 1987 spår Stena Line flere svenske rejsende til Skagen i kølvandet å filmen¨, der bygger på skagensmalerne Marie og P.S. Krøyers ægteskab og samlivsproblemer.

 

”Skagen har været en vigtig destination for både Stena Line og vores gæster lige fra starten. Efter filmen ’Hip hip hurra!’ kom en dramatisk vækst da alle ville opleve filmens skønne miljøer”, siger Mona Ulvåknippa, markedschef på Stena Lines Danmarksrute.

 

Nu spår Stena Line en gentagelse af Skagensmalereffekten i forbindelse med filmen ’Balladen om Marie Krøyer’ som havde svensk premiere den 12. oktober.

 

For at imødekomme den forventede effekt tilbyder Stena Line pakkerejser med rejse, overnatning og entre til Skagens Museum som i forbindelse med filmen har lavet en udstilling om Marie Krøyers liv.

 

”Skagen Turistforening mærker allerede øget interesse fra turister, som vil opleve Marie Krøyers Skagen. Her lever ånden fra Skagensmalerne fortsat året rundt i det særlige lys, den fantastiske natur og i vores hyggelige by. Stemningen i Skagen er unik, så vi ser frem til at byde flere svenskere velkommen”, siger Maria Groes Eldh, presse- og projektchef i Skagen Turistforening.

Skrevet af Flemming Juul