REDERIER: Stena Lines nye salgs- og markedschef i Danmark skal bl.a. fortsætte rederiets kamp mod lavprisflyselskaberne.
”Stena Line skal have endnu større fokus på online-delen, herunder priserne,” siger 42-årige Thomas Christiansen, rederiets nye salgs- og markedschef i Danmark.
Han har overtaget stillingen i Frederikshavn efter Carsten Kruse, som – med base i Gøteborg – er blevet rederiets skandinaviske rejsechef. Stena Line er i gang med en større reorganisering, og i enden af den kommer der billigere rejser til forbrugerne. Dermed tager Stena Line kampen op med lavprisflyselskaberne, som rederiet de seneste år har tabt passagerer til.
”Vi har en ændret konkurrencesituation, som gør, at man som udbyder af et rent transportprodukt og et oplevelseskoncept skal være ekstremt klar i sine muligheder og budskaber for at fange kundens opmærksomhed. Det skal være billigere at rejse med Stena Line, uden at det går ud over kvalitet og sikkerhed. Vi skal desuden udvikle nye koncepter, ” siger Thomas Christiansen.
Han kommer senest fra stilling som marketingschef i online-bureauet DTF Travel, som det seneste halve år har sorteret under Stena Line Travel Group.
Stena Line har 22 færgeruter i Skandinavien, omkring Storbritannien og i de baltiske lande. Den samlede flåde består af 37 færger. I 2011 rejste over 14,7 mio. passagerer med koncernens færger, der transporterede 3,1 mio. biler. Samlet har rederiet 6.000 medarbejdere, heraf ca. hundrede i Danmark.