Sterling fastholder rabatkrav mod Naviair

Efter at flykontrolselskabet Naviair i går rundsendte en kommentar med selskabets egen forklaring på de mange flyforsinkelser ud af Københavns Lufthavn for øjeblikket, fastholder lavprisselskabet Sterling, at man ikke vil betale Naviair den fulde pris for selskabets ydelser, fordi man ikke anser ”varen” for at være i orden.

Naviair forklarede i sin kommentar til forsinkelserne, at de ikke var større end det på forhånd var meldt ud til flyselskaberne, og at man i øvrigt holder hvad man har lovet selskaberne. Nemlig forsinkelser på i gennemsnit 3,5 minutter, og maksimalt 17 minutter for de flyafgange, som i forvejen er forsinkede.

Men hos Sterling køber kommunikationsdirektør Rulle Westergaard ikke dén forklaring: ”Det er fair nok at de har deres problemer, men det har vi sandelig også, og derfor går vi vores leverandører kraftigt efter i sømmene” lyder det fra den bramfri kommunikationsdirektør i Berlingske Business.

Sterling fastholder derfor, at man ikke vil betale fuld pris til Naviair, så længe flyveledelsen resulterer i forsinkelser. ”Vi vil ikke betale den pris, de kræver, når vi ikke får den vare, vi er lovet. Derfor har vi informeret Naviair om, at vi nedskriver den pris de får, hver gang de er forsinkede, og det fastholder vi. Man kan ikke kræve flere penge og samtidig kun levere en halv vare” siger Rulle Westergaard.

Skrevet af Webredaktionen