Sterling vil vokse og tjene penge

I går blev Sterlings nye adm. direktør, Reza Taleghani, udnævnt. Han kommer fra en toppost hos JP Morgan, hvor han de seneste 10 år har arbejdet med international luftfart på finansielt og strategisk niveau.
”Men jeg er ikke ansat til at føre Sterling på børsen. Jeg flytter hertil med min familie, og min rolle er at føre Sterling videre til næste fase. Sterling skal vokse, og Sterling skal tjene flere penge,” siger den nye adm. direktør.

Reza Taleghani er ikke klar med en ny, blankpoleret strategi, men han fastslår, at det handler om at tage udgangspunkt i kundernes behov og ønsker.  
Sterlings udgangspunkt er godt. Vi har gode medarbejdere og en ekstremt høj kvalitet. Vi er et af de flyselskaber, der har færrest forsinkelser og færrest klager over bagagen,” siger Reza Taleghani. Sterling vil både øge sin kapacitet og tiltrække flere erhvervs- og privatkunder fra SAS.
”Der vil ske store ændringer i de kommende måneder. Med udgangen af marts gennemfører vi en rebranding af selskabet. Men vi vil hellere vise, hvad vi gør, frem for at sidde og love en hel masse,” siger Reza Taleghani.

Den nye topchef skal dog først komme sig over sit jetlag, mens han indtager Sterlings chefkontor – han landede i Kastrup for blot to dage siden.
”Jeg afleverede mit adgangskort og min Blackberry hos JP Morgan onsdag i sidste uge. I dag er jeg i København og er blevet præsenteret for medarbejderne,” forklarer han.

Thorsteinn Örn Gudmundsson, formand for Sterlings bestyrelse, siger, at det længe havde været diskuteret, om der skulle en ny mand i førersædet hos flyselskabet.
”Almar (den hidtidige adm. direktør for Sterling, red.) og jeg har diskuteret strategien et stykke tid: Om Almar skulle blive og bringe Sterling videre til næste fase, eller om vi skulle finde en afløser,” siger han.

(Morgenavisen Jyllands-Posten, d. 27. februar, 2008)

Skrevet af