Stor hotelkæde kigger på Danmark

Fra sammenkomsten i går på Angleterre i København, fra venstre Atlantic Links direktør Karin Gert Nielsen, Virginie Dublanc, Melias nye salgschef for Skandinavien, samt hotelkædens salgsdirektør for Storbritannien og Skandinavien, Stephen Nunan.

HOTELLER: Hotelkæden vil gerne have hotel i Skandinavien, f.eks. København, sagde dens salgsdirektør i går ved workshop for rejsebranchen. Kæden fik for nylig salgschef med ansvar for Skandinavien.

Spanske Melia Hotels International har København som potentiel mulighed for at åbne nyt hotel. Kæden har allerede 370 hoteller, heraf 170 i Spanien – og er på vej til at åbne 64 nye hoteller i og uden for Spanien.

”Vi kigger på København, men der er ikke noget konkret – det er svært at finde det rigtige sted,” sagde Melias salgsdirektør for Storbritannien og Skandinavien, Stephen Nunan, i går til standby.dk i forbindelse med Melias workshop for rejsebranchen på 5-stjernede Hotel d’Angleterre i København.

Sammenkomsten med 40 tilmeldte fra bl.a. rejsebureauer og firmakunder var arrangeret af det store danske GSA-firma Atlantic Link.

Melia har eller vil snart åbne nye hoteller i bl.a. Rio de Janeiro i Brasilien, på Mallorca, i Kina, Indonesien, Cuba og USA – ligesom der er megen fokus på Latinamerika.

”Vores vækst er primært uden for Spanien, og vi ser et stort potentiale fra Skandinavien, hvor vi har øget vores fokus ved fra december at have en dedikeret salgschef for Skandinavien, Virginie Dublanc,” sagde Stephen Nunan.