Stort rejsebureau skifter atter direktør

Anders Iversen er fra årsskiftet ny adm. direktør for FDM travel.

Anders Iversen er fra årsskiftet ny adm. direktør for FDM travel.

For anden gang i år skifter et af Danmarks største rejsebureauer direktør. Den nye er hentet hos et andet førende rejsebureau, hvor han var marketingsdirektør.

Med en omsætning på ca. 600 mio. kr. om året er FDM travel et af Danmarks største rejsebureauer – bl.a. er det størst når det gælder salg af rejser til USA.

Fra årsskiftet er 43-årige Anders Iversen ny direktør for FDM travel. Han har 13 års erfaring fra rejsebranchen og kommer senest fra job som direktør for marketing og E-commerce i Kilroy International, men har igennem årene i rejsebranchen haft opgaver inden for salg, produktudvikling og generel ledelse.

I sommer sagde FDM travel med kort varsel farvel til sin daværende adm. direktør siden januar 2013, Jan Lockhart. Han er i dag direktør for USATours.dk. Jesper Ewald, der har været konstitueret som adm. direktør for FDM Travel siden Jan Lockhart stoppede, vender tilbage til sit tidligere job som produkt- og indkøbschef med ansvaret for indkøb, produktion og FDM travels lokale rejsebureauer.

Anders Iversen er født og opvokset i Norge, han er cand. merc. fra Norwegian School of Economics i Bergen, og har boet og arbejdet i Danmark siden 2001.

I en kommentar til direktørskiftet, siger Thomas Møller Thomsen, adm. direktør i FDM og bestyrelsesformand for FDM travel: ”Jeg ser frem til at fortsætte FDM travels udvikling og styrke dets position som et af de førende rejsebureauer. Ved Danish Travel Awards valgte forbrugerne igen i år FDM travel som det bedste ferierejsebureau, og den position vil vi arbejde for at fastholde.”

I forbindelse med at FDM travel har ansat Anders Iversen som ny direktør, ønsker Kilroys koncernchef, Claus H. Hejlesen, FDM tillykke med den nye direktør.

”Anders har i mange år været en central leder i Kilroy og vil blive savnet for sin store viden om koncernens maskinrum ved Nytorv i København,” siger han og fortsætter:

”Nu har jeg vidst et stykke tid, at Anders ikke er en del teamet i det nye år, så vi har naturligvis set på, hvorledes vi kan give andre af vores talenter mulighed for at udfolde sig. Derfor bliver der heller ikke tale om en en-til-en genplacering. Det er dog sandsynligt, at vi i det nye år vil se os om efter nogle specifikke marketing kompetencer.”