Styrket Air Greenland

Fra 2010 kan Air Greenland præsentere en ny prisstruktur, med udgangspunkt i de grønne/røde (fleksible/restriktive) billetter, men giver flere prispunkter og dermed større muligheder for den pris/billettype kunderne ønsker. Der vil komme flere lave prispunkter i udbud end i dag.

 

For turoperatørerne tilbydes forbedrede vilkår og priser på individuelle pakkerejser og grupper. Det giver nye muligheder for agenter, der opnår bedre priser og fleksibilitet ved salg af pakkerejser til Grønland.

 

I 2010 vil agenter kunne håndtere Air Greenland reservationer i GDS’erne. Dette har flere fordele for agenter som i dag booker Air Greenland, men også for potentielle agenter, som ikke har booket via Air Greenlands web baserede agent log-in.

 

Samtidig har det den fordel for Air Greenland, at distributionsnettet bliver større via bookingsystemer som Amadeus etc., og at muligheden for samarbejde med andre flyselskaber forøges.

 

Ressourcerne i salgsafdelingen er omprioriteret, så der er større fokus på agenter og virksomhedskunder.

 

Der er gennemført forbedringer af hjemmesider og også her med en udvidet e-business afdeling med følgende forbedringer: Stigning i antal online reservationer på vore websites (fordobling af andel fra 22-44% på 1½ år) Helt nye hjemmesider fra september 2009. Nye tiltag på forskellige fronter som vil fordoble trafikken til sites indenfor en overskuelig fremtid.

 

De kommende tre hjemmesider bliver mere dynamiske og henvende sig til hhv. grønlandske, danske og internationale kunder. De tre sider vil have separat indhold som henvender sig til deres respektive publikum.

Skrevet af Flemming Juul