Succes for SAS på sociale medier

Det var en konkurrence om at blive det første par, der blev gift i luften. Over 300 par deltog og tiltrak 400.000 unikke besøgende fra hele verden og over 350,000 til at afgive deres stemme.

 

Vinderne blev det tyske bøssepar Aleksandar Mijatovic og Shantu Bhattacherjee, som fik 81.640 stemmer ved selv at køre en kampagne via både YouTube og Facebook.

 

”Kampagnen havde en utrolig viral effekt. Blot en time efter vi udsendte den på sociale medier, havde den nået to millioner bare på Twitter og fortsatte med at sprede sig både på sociale medier og i traditionelle medier. Over 100.000 af besøgene på vores Love-site kom direkte fra Facebook, og vi ser tydeligt at besøgene på siden kommer fra næsten alle verdens lande, så den har virkeligt haft en global spredning”, siger Christina Ericsson, chef for online kommunikation hos SAS.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.