Svar til ministeren

Johan Bisgaard Larsen.

Johan Bisgaard Larsen.

Norwegians informationschef i Danmark kommenterer Transportministerens forslag fra den 31. maj omkring billetpriser for flypassagerer.

Af Informationschef Johan Bisgaard Larsen

”Hos Norwegian arbejder vi for at levere et så gennemsigtigt produkt som muligt, hvorfor alle vores billetter selvfølgelig er inklusive skatter og afgifter. Det betyder, at de rejsende altid kan flyve til den pris, vi annoncerer, uden det koster ekstra. Vi er enige i, at man skal kunne rejse til den annoncerede pris, som markedsføringsloven også foreskriver.

Men når Transportministeren foreslår, at flyselskaber i fremtiden skal inkludere bagage i billetprisen, er det en forældet måde at tænke flyrejsen på og ganske opsigtsvækkende, at ministeren nu vil tvinge folk til at betale for den bagage, de måske ikke har medbragt. Passagernes ønsker og behov må være det vigtigste, og derfor er det kun rimeligt, at man betaler for det, man bruger. Omkring halvdelen af vores passagerer rejser fint med de 10 kilo bagage, der altid er inkluderet i vores priser. Det betyder også, at en familie på fire faktisk kan tage 40 kilo gratis med ombord hos os.

Norwegian mener, at politikerne bør være neutrale og ikke promovere enkelte selskabers forretningsmodel. Vi er derfor interesseret i at mødes med Transportministeren for at forklare vores forretningskoncept, som sætter passagerernes valgfrihed først.

Vores forretningsmodel omhandler forbrugernes valgfrihed. Vi har mange forskellige slags kunder, som både er fritids- og forretningsrejsende. Det er i denne forbindelse værd at bemærke, at mange mennesker rejser anderledes i dag end før i tiden, og flyrejsen nu også er blevet et spørgsmål om at komme hurtigt fra A til B. Netop fordi vi i Norwegian ser vores rejsende som individer og ikke bare som en stor gruppe, ved vi også, hvor vigtigt det er, at vi tilbyder passagererne et produkt, som giver mulighed for at vælge til og fra i forhold til den enkeltes behov og rejseformål. Det vil vi gerne blive ved med i fremtiden”.

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.