Den svenske rejsekoncern Sembo, der også har et rejsebureau i Danmark, er blevet Travelife Partner-certificeret. Arkivfoto: Henrik Baumgarten.

Svensk rejsekoncern får Travelife-certificering

Sembo-varemærket, ejet af svenske Stena Line Travel Group og med rejsebureauer i Danmark og Sverige, får Travelife Partner-bæredygtighedscertificering. Stena ejer også danske Best Travel.

Den anerkendte hollandske udbyder af bæredygtighedscertificeringer til rejsebureauer, Travelife – der staver virksomhedsnavnet med kun et ”l” – har netop leveret en Travelife Partner-certificering til Sembo.

Varemærket Sembo omfatter rejsebureauer i Danmark og Sverige – i Danmark dækker Sembo-navnet over det tidligere DTF Travel i Frederikshavn. Rejsebureauet har siden 2011 været ejet af Stena Line Travel Group, men skiftede i 2023 navn til Sembo – for at have samme navn som rejsekoncernens afdelinger i andre lande. Sembo har ligesom selve Stena Line hovedkvarter i svenske Helsingborg. Sembo har 150 medarbejdere i Sverige, Danmark og på Mallorca.

I Danmark ejer Stena Line Travel Group også rejsebureauet Best Travel, der har kontor i Aalborg Lufthavn.

Men under denne uges ITB-rejsemesse i Berlin fik Sembo-rejsebureauerne overrakt deres Travelife Partner-certificering; fordi de er kommet længere med deres arbejde om at levere mere bæredygtige rejser. Det skriver Sembo i en pressemeddelelse.

En vigtig milepæl
”Travelife leverer en global standard for bæredygtighed i rejsebranchen og denne certificering bekræfter, at Sembo aktivt arbejder med at integrere mere ansvarsfulde valg i vores rejseydelser,” skriver Sembo i sin pressemeddelelse og tilføjer:

”Vi er overbeviste om, at bæredygtighed ikke behøver være svært – det skal nemlig blot være muligt for den enkelte rejsende at vælge bedre alternativer uden at gå på kompromis med rejseoplevelsen.”

Marco Edin, koordinator for Sembos bæredygtighedsarbejde, siger: ”At blive Travelife Partner er et vigtigt skridt for os. Dette er en del af vores rejse for at gøre det lettere for vores kunder at rejse mere bæredygtigt.”

Sembo betegner sig selv som en OTA (Online Travel Agency), der ifølge Sembo verden over udbyder mere end 600.000 hoteller, 50.000 ferieboliger, 500 flyselskaber og 25 færgerederier.

Sembo har ifølge egne oplysninger over 550.000 årlige rejsekunder og tilbyder sine rejser 18 markeder.

 

Relaterede artikler:

Disse 19 danske rejsebureauer er Travelife-godkendt

Vil gøre togrejser i Europa nemmere og billigere

Svenskejet rejsebureau i Danmark skifter navn