Tabte klagesag om hotelskift

Sølvbrylluppet blev fejret med en tre ugers rejse til Hawaii for tre personer. De blev booket ind på Royal Lahaina Resort, men ved ankomsten var hotellet under renovering og kunne ikke benyttes. De danske gæster bliver henvist til en hytte, som de selv betegner som ’uhumsk’. De mener, at hytten højst kan rubriceres som tostjernet, mens det aftalte hotel har fire stjerner.  De nægtede at bo i hytten. Receptionisten på Royal Lahaina Resort anbefalede det nærliggende 5-stjernede Sheraton, så der flyttede danskerne hen på egen hånd, selv om det er dyrere end det hotel, de havde bestilt hjemmefra. Sheraton skulle have 542 dollar pr nat – på rejsetidspunktet var det over 3.000 kroner.  Rejsen var arrangeret af Profil Rejser, som de rejsende tog kontakt til, efter de havde tjekket ind på det nye hotel, men det var først efter hjemkomsten, at de økonomiske tråde for alvor blev redt ud, skriver Politikens forbrugerredaktion, Tjek.  I første omgang gik Profil Rejser med til at refundere det beløb, de rejsende havde betalt for at bo på det hotel, der var under ombygning – ca. 10.000 kroner af rejsens samlede pris på 56.000 kroner.  Desuden fik de erstattet et mindre beløb til diverse udokumenterede udgifter, men de rejsende ønskede yderligere 6.000 kr. som kompensation for merprisen ved at bo på Sheraton, men det ville Profil Rejser ikke betale. Bureauet påpeger, at de rejsende selv bookede værelserne på Sheraton. Profil Rejsers agent på stedet, kunne have skaffet det samme værelse til en lavere pris.  De rejsende klagede til Rejseankenævnet for at få de ekstra 6.000 kroner refunderet. Det afviste nævnet fordi de rejsende selv bookede Sheraton, uden at give bureauet en chance for at rette forholdene.  

Skrevet af