Det nyeste skib i Albatros Travels flåde er på vej til Skandinavien, hvor det straks efter ankomst bliver en del af produktionen hos rejsekoncernen, der oplever ”stor interesse” for krydstogtskibet. |
Stort dansk rejsebureau får igen amerikansk hæder
FDM Travel, det største danske rejsebureau på USA, er igen på liste over 50 rejsearrangører verden over, der er store på USA. ”Det er noget, vores leverandører lægger mærke til,” siger salgschefen. |
Det klagede kunderne over til Pakkerejse-Ankenævn
Ski-, sports- og rundrejser gav sidste år flest klager fra forbrugerne til Pakkerejse-Ankenævnet. En kendelse imod sig koster rejsearrangører 10 gange så meget, hvis man ikke er registeret i nævnet. |
”Der må ikke gå for meget sogneråd i det”
SAS har netop åbnet en ny rute mellem Aalborg og New York. ”Det har kæmpestor betydning for os,” siger destinationsdirektør. Samtidig har han forståelse for, at andre destinationer også vil tiltrække amerikanere. |
Ny strategi skal vise vejen for dansk turisme
VisitDenmark sætter kursen mod 2026 med en ny strategi, der blandt andet bevarer fokus på det fælles Danmarksbrand og øger brugen af data. |
55,8 millioner kroner til bæredygtig turisme
13 turismeprojekter har modtaget i gennemsnit 4,3 millioner kroner fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse til hjælp med den bæredygtige omstilling. Ét projekt samarbejder alle destinationsselskaber om. |
Frivillige havde atter forårsrengøring på Færøerne
Arrangeret af Færøernes turistråd var flere kendte og brugte turistområder på øgruppen forleden lukket et par dage. Her udbedrede over 100 frivillige fra ind- og udland blandt andet skader. |
Ny Aalborg-rute bringer USA til Nordjylland
SAS har netop haft sin første afgang direkte fra New York til Aalborg. Med på turen var amerikanske turister og journalister. "Vi synes, at det er virkelig spændende, at vi kan flyve direkte til Aalborg og Danmark," siger amerikansk turist. |
Travel managers ser færre rejser for samme penge
Priser på flybilletter stiger. Det påvirker antal erhvervsrejser, siger travel managers. ”Men generelt tror jeg ikke, at virksomheder kan undvære rejser,” siger formand for de danske travel managers. |
TUI Group tilbagebetaler sidste milliarder i statslån
TUI Group, en af Europas største rejsekoncerner og næststørst i Danmark, har tilbagebetalt de sidste af 5,6 milliarder kroner, som den tyske rejsearrangør modtog i statsstøtte under pandemien.
|
Scandic vil have nyt lavprisvaremærke i Danmark
Scandic Hotels søsætter i efteråret sit nye lavprisbrand, Scandic Go, som der er planlagt 50 af. "Der er processer i gang,” om at Danmark også får Scandic Go-hoteller, lyder meldingen. |
Stående bifald da sekretariatschef takkede af
Anne Mette Berg blev udnævnt til æresmedlem af Danish Business Travel Association, da hun takkede af som DBTA's general manager. ”Du er utrolig dygtig til at netværke,” sagde formanden. |
Danfoss-profil i bestyrelsen for MCH
Lars Tveen er indtrådt i bestyrelsen for MCH Messecenter Herning. Direktøren for Danfoss-fonden er i forvejen egangeret i bestyrelsen for en lufthavn, en forlystelsespark og et hotel. |
Traf afgørelse i 116 klager over rejsebranchen
Sidste år afsagde medlemmerne af Pakkerejse-Ankenævnet kendelser i 116 sager fra forbrugere, som havde klaget over aktører i rejsebranchen. Det er dog færre sager end i de to foregående år. |
”Hurtig retur til hvad der minder om tiden før corona”
”Det bliver spændende at se, hvad vi har lært af pandemien,” sagde formand for Danish Business Travel Association på DBTA’s generalforsamling. Foreningen fik ét nyt medlem af bestyrelsen. |
Voksende hotelaktør prioriterer ikke overenskomster
CIC Hospitality, den norske operatør af stadig flere hoteller i Danmark, har kun overenskomst på ét af sine danske hoteller. ”Vi følger alle overenskomster, men vil være fleksible,” siger koncernchef. |
Fransk turisme ser ny tendens fra danske rejsende
Der er i denne uge parisisk roadshow i København, Stockholm og Oslo. 25 repræsentanter fra den danske rejsebranche var forleden på den franske ambassade i København for at høre nyt. |
Scandic Hotels lancerer nyt lavprisvaremærke
Scandic Go er Scandic Hotels nye lavprisvaremærke. Det første af 50 Go-hoteller åbner i år. ”Vi vil være markedsleder på økonomisegmentet i Norden,” siger Scandics danske koncernchef. |
Hoteloperatør udvider i Danmark
Den norske hoteloperatør CIC Hospitality åbner yderligere to Best Western-hoteller i Danmark, målet er mindst 10. "Vi får også henvendelser fra danske hotelejere," siger CIC's koncernchef. |
Ferieø hitter hos arrangør af vandreture
En vandretur på Mallorca blev den første af Happy Hiking Tours’ udlandsture, der blev udsolgt. Stifter ser ”et stort potentiale” i at få danske kunder ud at gå og opleve naturen. |

STANDBY.DK Nyt om rejser