Thailand forventer øget turisme

Thailand-Krabi_1.jpgTURISME: Ny infrastruktur og øget markedsføring ventes at medføre styrket turisme i det store ferieland.

Thailands rejse- og turismesektor forventes at få betydelig fordel af landets økonomiske vækst og styrkede markedsføringsaktiviteter hos landets turistmyndigheder. Ifølge Timetric vil turistsektoren fortsætte sin udvikling frem til 2017. Det vil vise sig i både flere indenrigs- og udenrigs besøgende og deres forbrug.

Indenrigsturismen ventes at stige med en årlig rate på 3,13% til 73,8 millioner rejser i 2017. I samme periode vil raten for ankommende turister stige med 8,79% til 34,0 millioner ifølge Timetric.

Rejser til udlandet fra Thailand og deres forbrug ventes at stige henholdsvis 5,94% og 5,85% frem til 2017.

Øget efterspørgsel på flytransport har fået regeringen til at forbedre den eksisterende lufthavns infrastruktur. En udviklingsplan for Thailands travleste lufthavn, Suvarnabhumi International Airport i Bangkok, er under udarbejdelse og skal især forbedre lufthavnens bagagekapacitet.

Hotelbranchen planlægger nybygninger, udvidelser og moderniseringer. Den stigende volumen og konkurrencedygtige priser vil øge omsætningen til 406,9 milliarder baht – 75 milliarder kroner – i 2017, mener Timetric.
Ifølge World Economic Forums Travel and Tourism Competitiveness Index for 2013, rangerer Thailand som nummer 11 ud af 140 lande med hensyn til international markedsføring.

Tourism Authority of Thailand (TAT) har iværksat flere kampagner som for eksempel ‘Amazing Thailand’, ‘Beautiful Thailand’ og ‘Unseen in Thailand’ for at tiltrække både thailandske og internationale turister med særligt fokus på vækstøkonomi-landene Kina, Rusland og Indien.