Togrejsende overraskende tilfredse

Foto: News Øresund.

Landsdækkende måling fra Forbrugerrådet Tænk overrasker: Togpassagerer er generelt godt tilfredse med rejsen på skinner, skriver Berlingske.

Avisen henviser til Forbrugerrådet Tænks Passagerpulsen undersøgelse blandt 12.000 togpassagerer. Otte ud af ti er alt i alt tilfredse med togrejsen, og det overrasker Forbrugerrådet Tænks direktør, Lars Pram: ”Det er ingen hemmelighed, at der har været utilfredshed med togdriften i de første måneder af 2016. Vi ved, at DSB i årets første fire måneder har udbetalt dobbelt så meget i rejsetidskompensation, som forventet. Derfor er jeg lidt overrasket over, at tilfredsheden er så høj”, siger han til Berlingske.

Men på ét punkt falmer tilfredsheden. Det er når de skal bedømme sammenhængen mellem rejsens værdi og pris. Her erklærer kun halvdelen sig tilfredse, og hver femte mener ikke, man får nok for pengene.

Det er første gang, tilfredsheden med den kollektive transport bliver kortlagt på tværs af trafikselskaber.

Målingen vil fremover udkomme to gange årligt baseret på cirka 18.000 besvarelser hver gang. I denne omgang har DSB, Arriva Tog, Metroselskabet og Nordjyske Jernbaner ­deltaget.

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.