TUI Group har allerede 18 hoteller i seks asiatiske lande – det tal skal fordobles. “Vi tiltrækker europæiske og asiatiske gæster, hvilket reducerer afhængigheden af det europæiske marked.”
TUI-koncernen vil være endnu større på det store og voksende asiatiske marked. TUI Group, der i alt har 12 hotelvaremærker, får de kommende år nye hotelprojekter i blandt andet Kina, Vietnam og Indonesien.
Ifølge Sebastian Ebel, TUI’s koncernchef, der netop har besøgt Kina og Vietnam, gør Asiens voksende middelklasse og efterspørgsel på kvalitetsferier regionen til et strategisk vækstområde.
“TUI tiltrækker både europæiske og asiatiske gæster, hvilket styrker vores globale tilstedeværelse og reducerer afhængigheden af det europæiske marked, hvor økonomien vokser mindre hurtigt end i mange asiatiske lande,” siger koncernchefen.
TUI har allerede 18 hoteller i seks asiatiske lande, herunder destinationer som Maldiverne, Thailand og Sri Lanka. Gruppen planlægger at mere end fordoble antallet af hoteller i de kommende år, oplyses det i en pressemeddelelse.
Kommende TUI-hotelprojekter i Asien
Her en gennemgang af TUI Groups allerede eksisterende hoteller i Asien og hvilke der er på vej og åbner i løbet af tre år. Der er andre hotelprojektet i skuffen, men TUI er endnu ikke klar til at fortælle om disse. Landene nævnes alfabetisk:
Cambodja: To hoteller på vej.
Filippinerne: Et hotelprojekt på vej.
Indonesien: Et eksisterende hotel og to på vej.
Kina: tre eksisterende hoteller og ni på vej.
Malaysia: Et eksisterende hotel.
Maldiverne: Fem eksisterende og to på vej.
Sri Lanka: Et eksisterende hotel.
Thailand: Fire eksisterende hoteller og tre på vej.
Vietnam: Tre eksisterende hoteller og to på vej.
TUI Group forventer i år 19 millioner gæster. Koncernen har blandt andet 400 hoteller fordelt på op til 12 varemærker; TUI råder over 17 krydstogtskibe, blandt andet Mein Schiff-skibene og TUI Cruises; koncernen har fem flyselskaber med over 130 medium- og langrutefly.
Relaterede artikler:
TUI Group venter vækst: Tror på god 2025-sommer