Turistansatte skal oplæres i bedre service

Katia K. Østergaard.

Katia K. Østergaard.

TURISME: Hundredvis af medarbejdere i det københavnske turisterhverv skal det kommende år oplæres i at levere bedre service til gæsterne.

Det sker som led i et projekt, som Horesta, Wonderful Copenhagen, Copenhagen Business Academy, 3F Privat Service og Roskilde Universitet har taget initiativ til.

”De udenlandske turister er umiddelbart godt tilfredse med servicen her i landet. Men når man beder dem give karakterer for service og kvalitet i forhold til prisniveau, så er de ikke tilfredse. Derfor er det afgørende, at vi får sat ind og får løftet kvaliteten af vores service,” siger Katia K. Østergaard, adm. direktør i Horesta.

Projektet NICE (New Innovative Customer Experiences) er i første omgang rettet mod hovedstadsregionens virksomheder. Senere skal projektets erfaringer og viden bruges i en bredere og længere varende national indsats.

”Service på dansk er som regel høflig, venlig og korrekt. Nu skal vi have tilført nye elementer, så det også bliver involverende, engagerende og noget, der giver gæsterne unikke oplevelser med hjem. Det er en stor udfordring,” siger Katia K. Østergaard.

Netværksaktiviteterne i NICE kommer i hovedstaden til at involvere ca. 30 virksomheder. Udgangspunktet for at deltage er et brændende engagement for service som konkurrenceparameter og nøgle til øget omsætning.

x

Læs Også

Stand By i Norge skriver

Forsinkelser i norske lufthavne – ITG sælges i stumper – Trollstigen åbnes i dag – Ejer hele Beistostølen – Ryanair fik solidt overskud – USA indbringer Airbus for WTO – 11. september effekten aftager – slut med visumpligt til Vietnam.

Åbner postkontor på vulkan

Mens postkontorer i resten af verden nedlægges på stribe, har ø-gruppen Vanuatu gjort det modsatte.

HORESTA stifter ”nattelivsforening”

Organisationen vil gøre det mere trygt at gå i byen, og sikre bedre vilkår for beværtninger med natbevilling.

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Ryanair vil også forhandle med kabinepersonale

Lavprisselskabet har efter anerkendelsen af pilotfagforeningerne nu også valgt at anerkende kabinepersonalets faglige sammenslutninger.

Mærkeordning for tilgængelighed

Turistbranchen og handicaporganisationerne har indført en særlig mærkeordning for tilgængelighed.