Turistråd i samarbejde med Netflix

Det nationale franske turistråd Atout France i kampagne med Netflix om Frankrig som rejsemål via fokus på Netflix-film og -serier. I år forventes over 600.000 danske ankomster til Frankrig.

Årligt optages der i snit over 20 Netflix-film eller serier, der helt eller delvist foregår i Frankrig. Og nu indleder Atout France, det nationale franske turistråd, et turismesamarbejde og annoncekampagne med streaminggiganten.

Atout France skriver i pressemeddelelse, at kampagnen skal sætte yderligere fokus på Frankrig som en attraktiv destination på blandt andet det kulturelle og turismemæssige område.

Turistrådet henviser til en undersøgelse fra Basis Research Institute der viser, at udenlandske turister inspireres til kommende rejser ved blandt andet at se film og TV-serier.

Derfor indleder Atout France og Netflix nu en kampagne med titlen “On n’a pas fini d’imaginer la France” (“There’s Always more to Imagine about France”) – samarbejdet vil også komme med en ny stribe turistreklamefilm om Frankrig, oplyses det.

Mange inspirationskilder
Ifølge Atout France giver film og TV-serier optaget i Frankrig øget interesse hos udenlandske turister for at komme til Frankrig og se kulturelle steder som museer, at opleve fransk madkultur, at besøge franske byer eller sågar lære det franske sprog. Og så får mange Netflix-seere også generelt et mere positivt indtryk af Frankrig og franskmænd ved at se film og TV-serier, oplyses det.

Netflix-kampagnen om Frankrig som rejseland, der også skal vises på sociale medier, vil blandt andet indeholde interaktive kort over Frankrig, hvor brugerne for eksempel kan se, hvor Netflix-produktioner i det franske er optaget, siger Caroline Leboucher, Atout Frances administrerende direktør, i pressemeddelelsen.

Over 600.000 danske ankomster til Frankrig
Benoit Chollet, nordisk og baltisk direktør de seneste 11 år for Atout France, sagde sidste måned til Standby.dk:

”Jeg forventer, at der igen i år vil være 600-630.000 danske ankomster til Frankrig, hvoraf to ud af tre er i sommersæsonen.”

De mest besøgte franske byer og regioner for danskerne er ifølge Atout France disse: Paris (cirka halvdelen af danskerne), den sydøstfranske region Provence-Alpes-Côte d’Azur, de franske alper, Occitanie (Montpellier og Toulouse) og Grand-Est med blandt andet Alsace.

Udover Frankrig med Atout France har kun seks nationale turistråd egne kontorer i Danmark, de øvrige er: Irland, Portugal, Spanien, Tyskland og Østrig.

 

Relaterede artikler:

Frankrigs turistråd: OL giver ikke dansk turistboom

Fransk turisme ser ny tendens fra danske rejsende

Frankrig igen på kurs til at blive det mest besøgte land i verden