Jan Vendelbo, der er direktør i Spies og næstformand for RiD, har ingen endelige tal for branchens salg, men mavefornemmelser og salget i Spies, får ham uden tøven til at bruge store ord, skriver business.dk.
"Spies har haft den bedste juli i mands minde, og resten af branchen siger, det har været godt for alle i højsæsonen," siger han. "Vi solgte 45.000 rejser i Spies og havde blot 80 tomme pladser på grund af sygdom eller missede fly. Belægningen var næsten 99,9%."
Rejsearrangørerne skruede ned for antallet af rejer fra sidste år, da man havde svært ved at sælge dem alle i højsæsonen. For Spies betyder de færre udbudte rejser, at omsætningen i juli næppe når niveauet fra sidste år.
Hos Star Tour melder salgsdirektør Stig Elling også om belægningsprocenter omkring 99,8% i juli, og her er omsætningen fulgt med op.
"Vi fik en rekord god juli, som ikke er set bedre i vores historie. Juli blev den bedste nogensinde, både i omsætning, indtjening og antal gæster," siger han. Star Tours omsætning steg fra 251 millioner kroner i juli 2011 til 280 millioner kroner i juli i år.