Vækst hos Carlson Wagonlit Travel

TravelCare-PlanningBookingCarlson Wagonlit Travel (CWT) rapporterer et solidt finansielt resultat for 2015 på trods af udfordrende økonomiske klima.

CWT har øget væksten for nye områder med 1,7 milliarder dollars og det samlede salg nåede 24,2 milliarder dollars.

De nordamerikanske transaktioner steg med 1,1%. Transaktioner i Europa, Mellemøsten og Afrika faldt med 1,2%, mens omsætningen i Latinamerika faldt med 7,8%. Asien-Pacific havde et stabilt antal transaktioner.

2015 var et stærkt år for app’en CWT To Go med en vækst i registreringer på 62% til 560.000 brugere. I starten af 2015 lancerede CWT fuldt integreret mobil hotelbooking i 17 markeder og opnåede ~35.000 hotelbookinger og 10 millioner dollars i salg.

Douglas Anderson, CWTs præsident & CEO: ”2015 var et udfordrende år for den samlede branche på grund af det markante fald i energipriser. Vi leverede ikke desto mindre et solidt resultat. Vi fortsatte med at fokusere på at udvide vores teknologiske produktudbud. Det skete med lanceringen af hotelbookinger på CWT To Go og den globale opstart af CWT AnalytIQs, et værktøj til at rapportere og styre rejsedata. Endelig har vi styrket vores vækstplatform i Frankrig med opkøbet af Ormès, der er førende inden for møder og events, og med salget af rejsebureauet Havas Voyages.”