Vækst kræver nye tyske turister

Foto: Niclas Jessen.

Foto: Niclas Jessen.

Hvis Danmark vil tiltrække flere turister og genskabe væksten i kystturismen, kræver det massive investeringer i udvikling og markedsføring.

Nye grupper af tyske turister stiller helt andre krav om aktiviteter og service end de ltyskere, som har holdt ferie i Danmark gennem en årrække, viser en ny rapport.

Det er nødvendigt at skrue op for markedsføringen for at tiltrække flere tyskere som dem, der besøger Danmark i dag, og som derfor søger den type kystferie, Danmark kan tilbyde.

Det er også nødvendigt med en væsentlig udvikling i de aktiviteter og services, som Kystdanmark tilbyder, for at tiltrække nye grupper af tyske turister. De nye grupper har et større behov for afveksling på feriestedet, end KystDanmark kan tilbyde i dag, og derfor ser de mod andre destinationer, når ferien planlægges.

Det er konklusionen på en ny rapport, der gennem fokusgruppeinterviews har samlet viden om tyske turister, der ikke tidligere har været på en dansk kystferie.

Bag rapporten står Region Syddanmark, Videncenter for Kystturisme og VisitDenmark.

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.