
”Nogle af vores hoteller har 800 værelser, når vi tegner kontrakt med disse, kan vi ikke inspicere alle, men stoler på underleverandøren,” skriver salgsdirektør Deniz Jensen Scanway/Tyrkiet Eksperten til Take Off og tilføjer:
”Dette er helt normal praksis i branchen, og det plejer at fungere. Det skulle vi ikke have gjort i dette tilfælde.”
40 danske chartergæster havde købt rejse hos Tyrkiet Eksperten med ophold på 3-stjernede Renda Suite Hotel i Alanya, hvortil de ankom fra Billund mandag morgen. Hotellet var på rejsebureauets hjemmeside beskrevet som ”nyrenoveret” med ”toilet, bruser, aircondition, minibar, tv, balkon og telefon.”
Men, fortalte en gæst til Ekstra Bladet: ”Værelserne stinker, er fyldt med skimmel, toiletterne fungerer ikke, aircondition virker ikke. Vi har fået at vide, at hotellet har været lukket et år og først genåbnede (i lørdags, red), de er først gået i gang med renoveringen nu.”
Tyrkiet Eksperten sælger foreløbig ikke Renda Suite Hotel. Rejsebureauets salgsdirektør, Deniz Jensen, ringede i går ikke tilbage til Take Off, men skrev i en mail:
”Vi har set hotellet (Renda Suite Hotel, red), vi har set et udpluk af værelserne, men ikke samtlige 60 værelser, heri ligger vores fejl. Flere af værelserne har ikke været egnet til at modtage gæster – det er der ingen tvivl om. Alle gæster er nu indkvarteret på hoteller af 3-5-stjernet kategori, og vil blive kompenseret.”
Tyrkiet Eksperten var sidste år Danmarks femte største charterbureau med 105.000 gæster.
Størst var Spies med lige under 250.000, fulgt af Star Tour med 149.000, Bravo Tours havde knap 138.000 rejsende, mens Apollo på fjerdepladsen landede på næsten 130.000.
Apollo kan argumentere for, at bureauet er næststørst i Danmark, Apollo ejer også Falk Lauritsen Rejser – til sammen havde de to bureauer 213.000 gæster sidste år.

STANDBY.DK Nyt om rejser

