VisitDenmark klar med ny pressechef

Pernille Hebsgaard Rohdemeier.

Pernille Hebsgaard Rohdemeier.

Fra 1. september har VisitDenmark igen en kommunikations- og pressechef – hentet fra Carlsberg Byen. Den nye pressechef taler bl.a. russisk.

42-årige Pernille Hebsgaard Rohdemeier får som kommunikations- og pressechef hos VisitDenmark ansvar for at sætte Danmark på verdenskortet i de internationale medier og turismen på dagsordenen i de nationale medier. Hun afløser Mikkel Thrane, der i sommer blev global pressechef hos Danfoss.

Pernille Hebsgaard Rohdemeier kommer fra stilling som kommunikationschef i Carlsberg Byen, hvor hun har haft ansvar for dialogen med selskabets interessenter, fra presse til borgere, og fortællingen om den 25 hektar store byggerigrund, der udvikles til et nyt, grønt bykvarter i københavnerbydelen Valby.

”Med Pernille får vi en kommunikationschef med et stort drive og en solid erfaring med pressearbejde både nationalt og internationalt. Hun har erfaring med at arbejde i snitfladen mellem kommunikation og marketing, og hun vil kunne sikre, at vi fortsat er på forkant med medieudviklingen og arbejder i det rette mix mellem traditionelle og nye medier,” siger VisitDenmarks adm. direktør Jan Olsen.

Pernille Hebsgaard Rohdemeier er uddannet cand. mag. i retorik samt sprogofficer i russisk og pashto (der tales i dele af Afghanistan) og har tidligere været kommunikationschef og pressesekretær i hhv. Forsvarskommandoen og Forsvarsministeriet samt arbejdet på PR-bureau.

”Konkurrencen om turisterne er benhård, og det kræver intensiv brug af både traditionelle nyhedskanaler og de muligheder, som de moderne medier giver, at skabe synlighed om Danmark som rejsemål og bringe turister hertil. Samtidig glæder jeg mig til at arbejde med VisitDenmarks mange samarbejdspartnere og være med til at skabe synlighed om turismen i Danmark, som har stor betydning for vores samfund,” siger Pernille Hebsgaard Rohdemeier.