VisitDenmark: Sidste udkald for dansk turisme

2019/08/defaultmain.jpg

Jan Olsen.

TURISME: ”Regeringens Vækstplan for dansk turisme er et ambitiøst bud på at løse mange af dansk turismes udfordringer. Planen indeholder bl.a. et velkomment opgør med den måde, der hidtil er arbejdet med turisme på. Det er nødvendigt, hvis Danmark skal have vækst i turismen,” siger VisitDenmark.

”Hvis Danmark skal have samme vækst i turismen som resten af Europa, må der gennemgribende ændringer til i den måde, vi arbejder med turisme på. Vi er tvunget til de nødvendige opgør.”

Det siger adm. direktør Jan Olsen, VisitDenmark, i kommentar til regeringens Vækstplan for dansk turisme, som blev offentliggjort mandag. Planen indeholder 23 initiativer, der skal skabe vækst i dansk turisme. VisitDenmark får knap halvdelen af sin finansiering fra staten.

”For første gang har vi helhedsplan med svar på mange af dansk turismes udfordringer,” siger Jan Olsen og tilføjer: ”Det er nødvendigt, at de nye initiativer følges op af øget fokus på markedsføring af Danmark. Ellers forbliver Danmarks oplevelser, muligheder og forbedringer en hemmelighed.”

Ifølge Jan Olsen skal man både fra offentlig og privat side være villig til at investere de nødvendige midler, herunder en massiv markedsføring af Danmark i udlandet. Det kræver, at alle turismeaktører spiller med.