VisitFyn afløser Eventyret Fyn

Når Fyn og Øhavets nye markedsføringsstrategi FYN365 i 2018 ruller ud på de digitale platforme, hedder afsenderen VisitFyn og ikke længere Eventyret Fyn.

Når Fyn og Øhavets nye markedsføringsstrategi FYN365 i 2018 ruller ud på de digitale platforme, hedder afsenderen VisitFyn og ikke længere Eventyret Fyn.  

”i tror på, at Fyn og Øhavet har international relevans og vælger derfor at gå med det stærke Visit-brand, som har bred international appel og er nemt at finde på sociale medier”, siger projektleder Sandra Neelmeyer. ”Samtidig kalder vi også Fyn for ’Fyn’ uanset hvilket marked, vi befinder os på, da det vil gøre vores kommunikation mere strømlinet og målrettet”.

Overgangen til det nye logo er resultat af det arbejde, som de fynske turistbureauer har lagt i udviklingen af de fem kernefortællinger: Slotte og herregårde, Ø-liv, Odense, Gastronomi og fødevarer og Købstæder. Eventyret er nedtonet til fordel for de fem kernefortællinger, som peger på det stærkeste Fyn har at tilbyde sine gæster.

Kernefortællinger danner grundlag for den nye FYN365 indsats, som i 2018 skruer op for fortællingerne om Fyn på de digitale medier med udgangspunkt i de fem kernefortællinger, som essensen i markedsføringen. Cykling og events bliver et gennemgående element på tværs af alle fortællinger.

 

Relaterede artikler:

Fyn udnævnt som ’Bike Region’

Turistfremgang for Fyn og Øerne

Nu vil kineserne overnatte på Fyn