WoCo og VisitDenmark blæser på jazzfestival

Med over 800 koncerter på 100 spillesteder er Copenhagen Jazz Festival hovedstadens største årlige kulturbegivenhed – men mange turister i byen kender ikke til festivalens eksistens, skriver Politiken.

 

Et A4-ark med jazzfestivalens logo. Det er, hvad man kan finde på Wonderful Copenhagens turistkontor ved Københavns Hovedbanegård. Under planchen ’København lige nu’ er plakater med Planetariet, Zoologisk Have og Fredagsrock.

 

”Vi erstatter ikke cykelbranding med jazzbranding. Det kan ikke betale sig,” siger kommunikationschef i WoCo, Anéh Christina Hajdu. Heller ikke VisitDenmark har afsat midler til markedsføring af jazzfestivalen.

 

VisitDenmark hører under Økonomi- og Erhvervsministeriet, der har givet festivalen 1½ mio. kr. til markedsføring. Pengene er bl.a. brugt til at invitere udenlandske musikjournalister til København.

Skrevet af Henrik Baumgarten

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.