WoCo og VisitDenmark blæser på jazzfestival

Med over 800 koncerter på 100 spillesteder er Copenhagen Jazz Festival hovedstadens største årlige kulturbegivenhed – men mange turister i byen kender ikke til festivalens eksistens, skriver Politiken.

 

Et A4-ark med jazzfestivalens logo. Det er, hvad man kan finde på Wonderful Copenhagens turistkontor ved Københavns Hovedbanegård. Under planchen ’København lige nu’ er plakater med Planetariet, Zoologisk Have og Fredagsrock.

 

”Vi erstatter ikke cykelbranding med jazzbranding. Det kan ikke betale sig,” siger kommunikationschef i WoCo, Anéh Christina Hajdu. Heller ikke VisitDenmark har afsat midler til markedsføring af jazzfestivalen.

 

VisitDenmark hører under Økonomi- og Erhvervsministeriet, der har givet festivalen 1½ mio. kr. til markedsføring. Pengene er bl.a. brugt til at invitere udenlandske musikjournalister til København.

Skrevet af Henrik Baumgarten