Stadig flere forretningsrejser

American Express Business Travels “Loves and Hates”- undersøgelse oplyser, at for mange ansatte er rejser en nødvendig erhvervsmæssig aktivitet for at deltage i kurser, konferencer, kundemøder osv.



Resultaterne fra Amex er baseret på en rundspørge blandt 500 europæiske forretningsrejsende, bl.a. i Norden.



Undersøgelsen afdækker, hvilke aspekter der motiverer forretningsrejsende, samt hvad de adspurgte opfatter som negativt ved at rejse.



Næsten to tredjedele (63 %) af de forretningsrejsende kan lide at rejse i forretningsøjemed. 67 % mener, at forretningsrejser giver mulighed for at se verden og udvide horisonten, mens 56 % sætter pris på et afbræk i den daglige rutine.



45 % af de udspurgte vælger samme flyselskab til forretningsrejser og personlige flyrejser – og 35 % er taget tilbage for at holde ferie et sted, de har besøgt på en forretningsrejse.



To tredjedele af svarpersonerne mener, at det er særdeles vigtigt at kunne ændre rejseplaner inden for mindst 48 timer, og 16 % har behov for at kunne lægge tidsplanen om på mindst hver anden rejse.



Når de er i lufthavnen, gruer de rejsende mest for forsinkelser og aflyste afgange, kø ved check-in og anden spildtid.



Kvinder bekymrer sig om de kan sove ordentligt på lange flyrejser. Til sammenligning mener kun 28 % mænd det samme.



De tre ting ved hoteller, der virker mest afskrækkende, er en dårlig seng, snavsede badeværelser og at hotellet ligger dårligt placeret, siger Amex-undersøgelsen.

Skrevet af