Flyselskab med store nordiske ambitioner

Malaysia er på offensiven i Skandinavien for at markedsføre sig som rejsemål. De svenske rejsebureauer melder om god interesse for Malaysia Airlines, som bl.a. konkurrerer med Thai Airways – der fra sommerprogrammet indsætter endnu en B747-frekvens fra Stockholm.



Malaysia Tourism håber – nu hvor dets flyselskab er on-line – på en årlig passagervækst på 10% fra Norden. Bl.a. bliver der fokus på kundesegmenter med stor købekraft og mulighed for længere ophold i Malaysia, siger direktør for Malaysia Tourism i Skandinavien, Ahmad Johanif Mohd. Ali, til boarding.no



Manglen på flystole kan gøre det vanskeligt at nå det mål. Derfor udvider Malaysia Airlines (MAS) fra 28. marts sin kapacitet mellem Stockholm og Kuala Lumpur med 30% ved at skifte fra Boeing 777 til B747.



For at kunne få endnu flere passagerer biligt til og fra Stockholm, SAS gider sjældent hjælpe ”andre” flyselskaber, prøver MAS og Malaysia Tourism at få et lokalt partnerskap for trafikk mellem Oslo/København og Stockholm, formentlig med Norwegian/Flynordic.

Skrevet af