“Stadig flere rejsende lægger vægt på kulturelle oplevelser – som en naturlig og værdifuld forudsætning for at kunne begå sig i det globale forretningsmiljø,” siger Kaveh Atrak, General Manager, American Express Business Travel Nordic.
Ved en forretningsrejse er de vigtigste kriterier, ifølge de adspurgte:
pålidelighed (99 %), sikkerhed (96 %), tryghed ved flyselskabet (94 %), mulighed for at ændre rejseplan med kort varsel (91 %), adgang til kundeservice (88 %) og prisen på rejsen (84 %).
“Tid er en afgørende faktor for forretningsrejsende, så de skal være sikre på, at deres rejse forløber glat og punktligt – en for sen ankomst kan betyde en mistet forretningsmulighed,” siger Kaveh Atrak.
På spørgsmålet om, hvordan forretningsrejsen kunne forbedres, svarede 26 %, at deres største ønske var at have en partner eller familiemedlemmer med på rejsen.
Undersøgelsen er baseret på 500 interviews foretaget online med forretningsrejsende i Storbritannien og Nordirland, Frankrig, Tyskland og de nordiske lande. Loudhouse Research, der er et uafhængigt analysefirma, har foretaget undersøgelsen for Amex.
Tagget med: American American Express Business Travel Amex