Københavns Lufthavn må ikke give rabat til ny storkunde

“Vi skal belønnes for den trafik, vi skaber i lufthavnen og kan vi ikke få det i København ligger Sturup tæt på,” siger Almar Örn Hilmarsson i dag til Børsen og rasler med sabelen over for ledelsen i Københavns Lufthavn, hvor Sterling nu er næststørste kunde efter SAS og fortsat vil drive både rutetrafik og chartertrafik.



“Det kan vi ikke give,” siger direktør Flemming Petersen. “Vi er en monopolvirksomhed, som skal give lige vilkår til alle kunder.” Det har han unægtelig ret i, og det står med tydelighed at læse i skatteministerens dugfriske rapport om lufthavne i Danmark og afgifterne. Men derfor kan man jo godt byde på andre fordele til en storkunde, og der skal i nær fremtid være et møde mellem parterne.



I Sterling er man skræmt over det alvorlige skridt baglæns, som det har været for Maersk Air at gå over til Servisair med lange køer og masser af andre problemer efter, at selskabet på grund af en billigere pris gik fra SAS Handling til Servisair.

Skrevet af