SLV slås med passagerklager

Det går for langsomt med afslutning af passagerklager over luftfartsselskaber. Det siger Danmarks Rejsebureau Forening, som er utilfreds med den langsomme sagsbehandling.  Skylden ligger dog ikke alene hos Statens Luftfartsvæsen, som i juni overtog klagebehandlingen.
“Det skyldes i høj grad, at det går for langsomt ude hos flyselskaberne. Men det grundlæggende problem er, at flyselskaberne ikke følger reglerne ved overbooking og forsinkelser,” siger administrerende direktør i rejsebureauforeningen Lars Thykier.
Hos Statens Luftfartsvæsen forventer kommunikationschef Thorbjørn Ancker, at klagebehandlingen inden for kort tid kører på skinner. Luftfartsvæsenet har ingen liste over, hvilke flyselskaber der klages mest over, men SAS fylder ret meget. “Men det hænger jo sammen med, at det er langt det største selskab, der flyver til og fra Danmark,” lyder det fra Thorbjørn Ancker, der fortæller, at der også er modtaget klager over selskaber som Maersk Air, KLM/Air France, British Airways, Iberia og easyJet.
(Jyllands-Posten, 18.08.2005)

Skrevet af