Flyselskaber overtræder stadig markedsføringslov

Henvendelsen fra Forbrugerombudsmanden til de seks flyselskaber slår fast, at den billetpris, der oplyses på selskabernes internetsider skal være den totale pris, inklusive alle skatter, afgifter og gebyrer.

Men ifølge en undersøgelse foretaget af nyhedsbrevet i dag.dk, ser de seks selskaber stort på henvendelsen. De seks flyselskaber er SAS, Sterling, Cimber Air, Ryanair, EasyJet og Air Berlin. Hos SAS medgiver informationschefen, Jens Langergaard, at det er vigtigt, at kunderne kan gennemskue den totale pris. Han forklarer, at selskabet arbejder med at ændre internetsiden, så gebyrerne fremgår fra starten. Og hos Cimber Air forklarer marketingchef Bjarne Rasmussen, at selskabet tager et gebyr på 75 kr. uanset om kunden køber en enkelt- eller returbillet. ”Derfor lægger vi først gebyret til bagefter, så det ikke tæller dobbelt ved bestilling af returrejser” forklarer han.

Skrevet af