Kamp om pultene i Københavns Lufthavn

Køerne har i perioder været lange ved check in pulte i Københavns Lufthavn i sommer. En overgang var det slemt ved Maersk Airs flyafgange, da Servisair havde taget over fra SAS Ground Service.



Samtidig opstod der en tvist om, hvor mange pulte, der skulle bruges i Terminal 3, hvor Maersk Air forlangte at blive. Det problem blev løst, blandt andet ved opstilling af flere automater.



Nu kan det så blive galt igen. Sterling har hidtil været fuld tilfreds med at blive i Terminal 2, og da Servisair nu også overtager den kontrakt, kan det ende med, at denne terminal simpelthen bliver hovedbase for det meget store, nye Sterling.



Et system, der kendes fra udlandet, for eksempel i Arlanda i Stockholm, hvor Finnair og datterselskaber er i èn terminal, SAS og partnere i en anden.



Budskabet om at SGS med udgangen af september har mistet Sterling gav triste miner i SAS-selskabet hos de ansatte i går. Det gik hårdt ud over staben, da Maersk Air sagde farvel, og nu koster det et sted mellem 50 og 100 arbejdspladser. Nærmere det sidste. Samtidig er stillingen som adm. direktør i selskabet efter Lars Johansson endnu ikke besat.



Flere fra SAS-selskabet vil sikkert få tilbud fra Servisair – men til helt andre lønninger!


Skrevet af