Kunderne betaler ikke for forvirring

Der er nok grund til bekymring for IATA-selskaberne.



Således sagde luftfartssammenslutningens direktør Giovanni Bisignani i går på årsmødet i Singapore, ifølge Børsen, at de høje oliepriser betyder godt seks milliarder kroner ekstra om måneden.



Hvis til gengæld gennemsnitsprisen holder sig på 33 dollar på årsbasis, vil resultaterne i gennemsnit for flyselskaberne være status quo.



– Find nye partnere i stedet for at slukke ildebrande. Omkostningsfleksibilitet har aldrig været vigtigere. Kunderne betaler for service. Ikke for forvirring.



I øvrigt mente han, at det er forkert at tale om lavprisselskaber. (Easyjet styrtdykkede i går med næsten 20 procent efter en nedjustering til forventningerne).



– Fremtiden drejer sig om en lavprisindustri, hvor visse selskaber tilbyder andre services, som kunderne er villige til at betale for, sagde Giovanni.




Skrevet af