Klar til sommerens store rejsedage

Københavns Lufthavn er parat til den travle sommerperiode med mange ferierejsende. I morgen, torsdag, bliver passagererne mødt af underholdning og overraskelser i terminalerne, når lufthavnen markerer ”Store Rejsedag” i samarbejde med SAS, Cimber Sterling, Star Tour og Thomas Cook.



Med ”Store Rejsedag” tager Københavns Lufthavn hul på en hektisk periode med over 30.000 afrejsende passagerer og næsten lige så mange ankommende passagerer på de travleste dage henover sommeren. I alt forventes over fem millioner passagerer at strømme gennem lufthavnen i juni, juli og august.



”Det bliver en stor chartersommerferie med udsolgte fly, og det er der tre grunde til: SP pengene giver stadig fuld effekt på efterspørgslen, der er færre rejser lagt op totalt pga. finanskrisen, så der bliver hurtigere udsolgt, og så har danskerne ingen tillid til det danske sommervejr,” siger salgsdirektør Stig Elling, Star Tour.



Også Spies og Thomas Cook Airlines Scandinavia melder om fyldte fly: ”Charterflyene er totalt bookede i skoleferien,” siger informationschef Torben Andersen, Spies og Thomas Cook Airlines Scandinavia.



For at sikre de mange passagerer en god start på ferien har Københavns Lufthavn ekstra ressourcer i sikkerhedskontrol og bagagesortering. Passagererne kan også selv være med til at gøre turen gennem lufthavnen så hurtig og smidig som mulig.



“SAS’ råd i den travle sommerperiode er så vidt muligt at checke ind hjemmefra via sas.dk, med mobiltelefonen eller på vores check-in automater i lufthavnen,” siger Per Møller Jensen, marketing- og salgsdirektør i SAS i Danmark.



Samtidig med ”Store Rejsedag” går lufthavnens særlige sommerhjemmeside på cph.dk i luften med informationer til de rejsende. På hjemmesiden kan passagerer tjekke den forventede travlhed på afrejsetidspunktet og få gode råd om bl.a. parkering, mødetid, check-in, sikkerhedskontrol, faciliteter i lufthavnen og særlige tilbud til børn og børnefamilier.



”På vores hjemmeside kan passagererne tilmelde sig vores gratis mail- og sms-services, der kan være med til at gøre turen gennem lufthavnen nemmere,” siger passagerchef Susanne Frank, Københavns Lufthavn.

Skrevet af