Danmarks bedste pressechef forlader SAS

SAS Danmarks pressechef Jens Langergaard begynder 1. januar som kommunikationschef hos Topdanmark.



”SAS har stor mediebevågenhed og derfor er jobbet som pressechef i SAS meget eksponeret,” siger kommunikationsdirektør i SAS Danmark, Anne Bove-Nielsen.

Hun ærgrer sig over at sige farvel til Jens Langergaard, som på rekordtid har etableret sig hos danske journalister som en kompetent, vidende og meget engageret pressechef.



Jens Langergaard er to år i træk, senest i år, kommet helt til tops i Instituttet for Konjunktur-Analyses Medieregnskab, der analyserer virksomheders mediearbejde.



”Nu skal vi finde en værdig afløser til posten som Danmarks dygtigste pressechef. Vi går efter en person, der kan bringe SAS´ presserelationer endnu et skridt videre,” siger Anne Bove-Nielsen.



Jens Langergaard kom i december 2005 til SAS Danmark, hentet hos DSB. Men han kendte til luftfart fra sin tid på Berlingske. Her var han bl.a. i en måned udstationeret for avisen i Københavns Lufthavn ligesom han i perioder assisterede avisens rejseredaktion.



Troels Rasmussen, der var SAS’ ansigt udadtil, blev i marts 2005 informationschef i forsikringsselskabet Tryg.

Hans efterfølger, Anne Bove-Nielsen, kom i sommeren 2005 fra kommunikationsbureauet Jøp, Ove & Myrthu, hvor hun var senior kommunikationsrådgiver.

Skrevet af