Cimber Sterling skifter image

I denne uge kom en Boeing 737 fra Cimber Sterling ud af en malerhangar i den irske Shannon-lufthavn. Som fotoet viser, er flyet i ”retro-farver.”



”Flyet er del af vor reklame- og rebranding-kampagne, hvor Cimber Sterling tydeligere vil fortælle, hvad vi står for – og hvorfor kunderne skal vælge os,” siger Cimber Sterlings salgs- og marketingsdirektør, Bjarne Rasmussen, til Take Off og tilføjer:



”Konkurrencen er mellem os, Norwegian og Transavia. Efter fx at have googlet og tjekket priser på Momondo, vælger kunden, hvem man vil flyve med. Vi skal være tydeligere i kundens bevidsthed ved at forklare vores værdier og hvorfor man skal vælge Cimber Sterling frem for andre. De tre selskaber flyver til mange af de samme feriedestinationer til priser som knapt nok varierer med en femmer. Vi skal indpode vores værdier, så kunderne vælger os, f.eks. fordi vi er et dansk flyselskab.”



”Kunsten er at finde det unikke ved Cimber Sterling. At slå på gennemtjekket af bagage og gratis kaffe, er rationelle ting, som kan kopieres, kampagnen skal sætte fokus på bløde værdier,” siger Bjarne Rasmussen.



Overtagelsen af Sterling og åbning af over 20 nye ruter, har givet masser af nye passagerer hos Cimber Sterling. Alene sidst måned havde Cimber Sterling 120.000 passagerer – det var 25.000 flere end april sidste år.



I øvrigt er Cimber Sterling blandt de ti varemærker, der er kommet bedst gennem det seneste halvår i danskernes bevidsthed, viser YouGov’s Brandindex over 223 danske varemærker. Heraf fremgår det også, at Lego, Google og Nokia fortsat er de stærkeste varemærker i Danmark.



Cimber Sterlings flyflåde består i øjeblikket af fem Boeing 737, syv ATR-propelfly og 15 CRJ-regionaljets.

Samlet har selskabet 32 ruter i Europa.





HB


Skrevet af