Konklusionen af en Gallup undersøgelse blandt danskerne om situationen i SAS i dag i Berlingske giver ikke noget entydigt svar, men der er dog betydelige retningslinier.
Det gælder således, at der ikke generelt er nogen vilje til at betale ekstra for at flyve med SAS. Det er der kun 11 procent, der vil. Til gengæld vil 47 procent vælge SAS, hvis prisen er den samme. De unge er mindst loyale. Dog tror 50 procent af dem, at SAS eksisterer som selvstændigt selskab om fem år.
Mest rammende i reportagen er måske adm. direktør Søren Berg fra Bergsøe 4. Han siger:
“SAS differentierer sig ikke nok fra sine konkurrenter. Så længe de ikke gør det, er deres produkt blot en slags metervare, hvor man kun konkurrerer på pris. SAS skal i langt højere grad finde sine egne ben.
Hvis det skulle ende med, at SAS bliver opslugt af et udenlandsk selskab, vil mange nok føle, at vi mister en juvel i vores erhvervsliv.”
Ud over to sider om SAS har Berlingske Tidende også tre sider i dag om Business Travel i et samarbejde med Take Off.
Tagget med: SAS

STANDBY.DK Nyt om rejser

