Han skal lære flere danskere at tage på krydstogt

Efter ni år i spidsen for salget af krydstogter i Danmark stopper salgschef Tor Johan Pedersen i Royal Caribbean Cruise Line i Oslo for at overgå til anden virksomhed, hvilken holdes tæt til kroppen lidt endnu.



“Det har været et spændende arbejde med de danske agenter og i det danske marked. Jeg er sikker på, at vi har været med til at skaffe et reelt alternativ til danskernes feriemuligheder. Tak til alle gode bekendte jeg har fået i den danske rejsebranche,” siger han til Take Off ved præsentationen af Independence forleden i Oslo.



Han har stort set selv fundet sin afløser, idet han var hovedmanden bag ansættelse af Henrik Bergkvist for to år siden, som sin nærmeste medarbejder på salget i Danmark. Nu bliver han ny salgschef og får samtidig plads i ledergruppen i Oslo.



“Med et selskab som konstant fornyer sig med det ene skib større end det andet, er jeg glad og stolt over, at jeg nu skal være med til at lære endnu flere danskere at tage på cruise.



Udgangspunktet er godt. Her pr. 1. april har vi solgt lige så meget i Danmark, som vi gjorde hele sidste år. Så der er virkelig tale om en stor vækst i rejsebranchen. Jeg er også overbevist om, at vi kun har set begyndelsen af, hvad cruise kan udvikle sig til i Europa, ” siger Henrik Bergkvist til Take Off.



Netop nu er rederiet i voldsom fokus i Danmark. Forleden aften var Freedom of The Seas på DR TV i bedste sendetid. En reportagetur, hvor Bergkvist var med sammen med Torben Schou fra DR.



Lørdagen før kom Berlingske Tidende med Take Offs krydstogttillæg udelukkende om Royal Caribbean Cruise, og i tirsdags kom Diners Club med en særlig tur med rederiet baseret på det amerikanske valg og efterfølgende cruise i Caribien og Panamakanalen.



Flere og flere rejsebureauer gør noget ved cruise for alvor, men efter hvad Take Off uofficielt fik oplyst i Oslo, føres feltet fortsat af Scandinavian Cruise Center på det danske marked.

-ejv


Skrevet af