I år er det 60 år siden, at Den Spanske Stats Turistbureau åbnede i Danmark. Siden har bureauet arbejdet for at fremme Spanien som en af de mest populære destinationer for danske rejsende.
Sidste år var der lige over én million danske ankomster til Spanien. Medvirkende at gøre Spanien kendt som rejsemål for danskerne, har gennem nu seks årtier været Den Spanske Stats Turistbureau.
I starten havde turistbureauet eget kontor i København, hvor for eksempel kommende turister til Spanien kunne komme ind. Men fra at uddele brochurer, er fokus siden blevet rettet mod strategiske partnerskaber, tæt samarbejde med rejsebranchen og promovering af oplevelser i de spanske regioner, hedder det i en pressemeddelelse.
Kontoret i København har tætte relationer med danske turistagenter, turoperatører og medier, som har bidraget til den stigende popularitet af Spanien som feriedestination. Derudover er der arrangeret utallige studieture, events og markedsføringsaktiviteter om alt fra sol- og strandferier, kulturoplevelser eller gastronomisk fokus, oplyses det.
Tilpasset sig mange forandringer
Ignacio Jimenez, som i dag er direktør for det spanske turistkontor i København, siger i pressemeddelelsen: “Vi er utrolig stolte af den rejse, vi har gennemgået de sidste 60 år, hånd i hånd med den danske turistsektor og vores spanske destinationer.
Kontoret har evnet at tilpasse sig de mange forandringer gennem årtierne og har udviklet sig i takt med tiden takket være indsatsen fra alle, der har været en del af vores team. Vi er dybt taknemmelige for vores partnere og ser frem mod fremtidens udfordringer og vores mission: at præsentere et mangfoldigt, bæredygtigt og imødekommende Spanien for de danske rejsende,” siger Ignacio Jimenez.
Den Spanske Stats Turistbureau i Danmark har gennem årene flere gange vundet priser ved Danish Travel Award – og i år er turistbureauet en af hovedsponsorerne ved DTA den 2. oktober i Cirkusbygningen i København.
Relaterede artikler:
Spanien tiltrak 46.000 flere danske turister