SAS får billigrejser til USA

“Danskernes rejselyst ikke er blevet mindre, salget af kampagnebilletterne går forrygende”, siger Jens Aaløse, marketingchef for SAS Danmark.



Derfor begynder SAS i dag, fredag, salget af billigrejser til USA; såvel på SAS’ fire egne destinationer i USA direkte fra København som en række andre amerikanske byer i samarbejde med partnerne i Star Alliance, i alt 26 rejsemål. Priserne gælder returrejser fra København og er med skatter og afgifter mellem ca. 3.300 til 3.800 kr.



SAS oplyser, at priserne typisk er et par hundrede kroner lavere end kampagnen sidste efterår.




Rejseperioden er 23. august til 13. december samt 10. januar til 1. april. Der er også børnerabatter – og tilslutningsfly fra provinsen.



Og måske som en lille hilsen til Maersk Air oplyser SAS, at prisen hos SAS også inkluderer bl.a. mad på SAS’ nye Airbus-fly, hvor også passagererne på turistklasse har noget af det vigtigste på langruteflyvninger: egne tv-skærme…



SAS VIL ØGE KONKURRENCEN MED MAERSK AIR




Børsen skrev i går, at SAS blæser til hård konkurrence mod Sterling og Maersk Air. Ifølge Lars Lindgren, ansvarlig for alliancer og partnerskaber i SAS, vil SAS åbne eller genåbne ruter til Athen, Lissabon og Venedig – i direkte konkurrence med Maersk Air.



Samarbejdet mellem de to, som SAS opsagde i fjor, stopper til oktober. Det økonomisk trængte Maersk Air har endnu ikke oplyst, hvad dets strategi bliver efter samarbejdet med SAS stopper.

Skrevet af