Fornyelser og ændringer hos Profil

Der lægges om fra den traditionelle afdelingsopdeling i salg, produktion og markedsføring til to hovedlinier under arbejdstitlerne ’Faktuelt fokus’ og ’Innovativt fokus’.

Faktuelt fokus dækker alle salgsenheder og –teams, indkøbsfunktioner, herunder leverandørforhandlinger inden for fly, hotel, billeje med mere, grupperejser og Profil Business Travel, agentrelationer, både for pakkerejser og consolidator-distribution, billetkontorsfunktioner og online-salg

Innovativt fokus dækker markedsføring i alle facetter, produktion af udbudsmaterialer – print og online samt øvrige web-aktiviteter

Det medfører enkelte ændringer i relation til kontaktpersonerne hos Profil Rejser.  

Salgs- og indkøbschef er Frederik Wagner, som er i dag produktionschef og i øvrigt på hjemmebane inden for salg og web-handel, så med den baggrund er han den helt rigtige til denne nøglepost.

Flyaftaler og online-manager er Steen John. For de fleste i branchen behøver han ikke nærmere præsentation – han har stor ekspertise inden for specielt flyindkøb og online-salg og støttes uforandret af Profils to erfarne best buy/bookprofil kolleger, Malou Stahlhut og Laila Nielsen. Nyansættelsen af Steen er et scoop for Profil og hans samspil med Frederik, er en vigtig brik for at organisationsændringerne bliver en succes.

Tidligere salgschef, Kasper Mydtskov forlader Profil Rejser og Jahn Schapiro respekterer Kaspers valg af nye udfordringer og glæder sig over fire gode år med Kasper.

I forbindelse med omstruktureringen, lægges hotelafdelingen sammen med Profil Rejsers agentteam, som fortsat vil være under daglig ledelse af Lotte Sylvest Nielsen. Sammenlægningen kommer til at betyde et styrket og mere effektivt agentteam. Et af de meget klare og kortsigtede mål er at få gjort responstiden endnu kortere.

Samspillet mellem Profil Rejsers agentteam og billetkontor bliver ligeledes styrket, og kommandovejene mellem billetkontorets daglige leder, Thomas Petersen og Lotte Sylvest Nielsen bliver enklere.

Marketingschef, Thomas Nederland, vil fremover være den samlende kraft for Profils produktions- og markedsføringsaktiviteter. Som produktions- og markedsføringschef vil han sikre stærkere samspil, timing og synergi mellem tilbud, generel markedsføring og produktion af web og kataloger.

Økonomiafdelingen fortsætter uændret under Sys Schwaner.

Skrevet af