Når det er størrelsen det kommer an på

I 2009 kommer Royal Caribbean Cruise Lines med det første af to megaskibe i Genesis-klassen fra Aker Yards i Turku. Det koster 5,6 milliarder kroner, bliver 360 meter langt og får plads til 5.400 gæster og 3.000 ansatte.

Nu er det store spørgsmål i branchen hvor længe Genesis vil bevare spiden som verdens største cruiseskib, for et japansk konsortium under ledelse af Japan Content Network drøfter sammen med Shinsei Bank og den tyske HSH Nordbank finansieringen af et meget større skib. Det er også designet af Aker Yards, og bliver hele 505 meter langt med plads til 8.400 passagerer og 4.000 ansatte. Skibet får over 50 restauranter og barer, og en shoppinggade som bliver 300 meter lang.

Giganten skal hedde ’Princess Koguya’ efter et af Japans ældste folkeeventyr.

Planen er at bestille skibet næste efterår til levering i 2012, og tanken er at Princess Koguya skal være en blanding af krydstogtskib og ’feriehus til søs’, hvor man kan købe hele eller dele af en af de 3.600 kabiner.

Skrevet af

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.