90 procent af det oprindelige vinterprogram klar hos SAS

Da SAS ledelsen tog beslutningen om, at 27 Q 400 fly ikke mere skulle i luften for SAS, slog det 31 procent af trafikken i stykker for SAS Danmark. I denne uge er hele vinterfartplanen så nogenlunde repareret ved hjælp af ekstern assistance og enkelte ommøbleringer på ruterne.



90 procent af den oprindelige fartplan er intakt, og det er overraskende allerede nu. På 12 ruter er der sket en mindre beskæring, nemlig med en enkelt afgang, som er taget bort.



Her kan nævnes, at ruten fra København til Bergen går ned fra seks til fem afgange. Det samme sker for Bruxelles, mens Gøteborg afgangene skæres ned fra otte til syv, Hamburg fra fem til fire og Helsinki fra fem til fire.



Prag går ned fra to til en. Det er rent faktisk en halvering. Det samme gælder Tampere og Turku.



Til at flyve trafikken for SAS vil man resten af året se forskellige selskaber som Altantic Airways, Cimber Air, Luxair, DAT, Spanair og JetTime. Alle godkendt af luftfartsmyndighederne og med en bemanding, der matcher SAS egne fly.



Problemet kan være, at figurationen (sæde indeling) ikke matcher SAS, når der er tale om business class. Det har givet problemer indtil nu i nogle tilfælde, hvor der er mange business kunder med.

-ejv

Skrevet af