Sterling satser på business-passagerer

Ifølge Sterlings kommercielle chef, Michael T. Hansen, er selskabet ved at planlægge en række tiltag, som skal lokke erhvervslivet til på en helt ny og effektiv måde. Dermed har Sterling planer om at udfordre ruteselskaberne på de direkte ruter fra København, Billund, Aalborg og Malmø af størst interesse for dansk erhvervsliv.

”Vi arbejder på højtryk med en række planer. Foreløbig har vi skabt rammerne ved at øge trafikken på såkaldte businessruter fra København og enkelte fra Billund. Fra foråret kommer så Malmø ind i billedet, og vores satsning på Aalborg er allerede velkendt af mange. Det kan aflæses i støt stigende passagertal,” siger Michael T. Hansen.

De vigtige businessruter fra København går bl.a. til London, Paris og Berlin.
”Vi bliver for hver dag stærkere på de nordiske ruter til Oslo og Stockholm med to rotationer morgen og aften. Og der kommer flere. London Gatwick er måske vores stærkeste kort med både morgen, middags- og aftenafgange. Hertil kommer følgende: Berlin, Charles de Gaulle i Paris, Dortmund, Bruxelles og Amsterdam både morgen og aften. I de to sidste er vi oppe mod stærke lokale flyselskaber, og det er ikke gået af sig selv. Amsterdam er en udfordring mod både KLM og SAS, men nu har vi to daglige afgange på de rigtige tidspunkter. Endelig flyver vi i vinter til East Midland, business distrikt i England. Samt til Firenze, Rom og Milano for at underbygge, at vi vil noget særligt med Italien,” siger Michael T. Hansen.

Sterling vil gerne kunne tilbyde sine business-kunder en hel del.
”Man skal kunne komme sent og forhåbentlig checke in hurtigt. Vi har 12 automater, som er lufthavnens; snart skal vi have vore egne. Vi arbejder også med en plan om VIP-check in. Bagagen skal mærkes som prioritet, noget der også kendes fra SAS bonuskunder. Altså indskrevet bagage først frem på båndet ved ankomst. Den fleksible billet, ud og hjem samme dag, og mulighed for at ændre indtil kort før afgang. En lounge med internetadgang kunne også komme ind i billedet. Vi er i planlægningsfasen med beregninger af logistik og kalkuler. Vi ved godt, hvad der skal til. Men vi vil ikke overkomplicere vores produkt.”

(Berlingske Tidende, d. 5. november, 2007)

Skrevet af