BA-ansatte vrede over reduceret service

Ikke kun måltiderne hos British Airways er forsvundet på 2½-times flyvninger efter kl. 10. Også på BA’s langruter får økonomipassagererne forringet service, hvor vandflasken erstattes med et vandglas, mens gæsterne på business class får reduceret deres andet måltid.



Ligeledes bliver udvalget af gratis alkoholiske drikkevarer på BA’s korte flyvninger reduceret i dets bestræbelser på at spare – som da BA’s nuværende koncernchef, Willie Walsh, stod i toppen for irske Aer Lingus.



Disse foranstaltninger kan tvinge BA’s kunder til andre flyselskaber, siger BA’s fagforeninger, ifølge Daily Telegraph, som skriver, at ændringerne hos BA skyldes, at selskabets ændringer på mad og drikke skyldes dets nye chef for “customer experience,” Mark Hassell.



Bob Atkinson, ekspert på travelsupermarket.com, siger ifølge Daily Telegraph: “På BA’s hjemmeside lover BA gratis mad og drikke, men kunderne bliver skuffet når de opdager at det kun omfatter en kiks. Hvornår mon BA begynder at sælge mad på økonomiklasse?”



The British Airlines Stewards and Stewardesses Association skriver til sine medlemmer, “det virker som om, at Mark Hassell og Willie Walsh arbejder ud fra samme strategi – at sabotere flyselskabet indefra.”

Skrevet af